O nás
Drone production/video production
O nás
Drone production/video production
Jirka Klemenc - Gaffer/Osvětlovač
Ve filmovém průmyslu se pohybuji již cca 10 let. Za tu dobu jsem vystřídal celou řadu pozic a hlavně strávil hodně času za kamerou. Díky tomu vnímám světlo nejen jako technik, ale komplexně jako tvůrce. Dokážu se na práci kameramana rychleji naladit a pracovat se světlem jako nástrojem filmové řeči.
Vlastním svoji techniku, povětšinou značky NANALITE a Kupo, se kterou zvládnu vyřešit menší a střední projekty. To šetří klientům čas a v neposlední řadě i budget. Své vybavení poctivě vybírám a testuji. Přesně vím, co si ním můžu dovolit a kde už bude lepší rentovat něco většího. Svoji sestavu mám vyladěnou tak, aby byla lehká, rychlá na setup = EFEKTIVNÍ a flexibilní. U větších projektů pak podle obhlídek a požadavků DOP navrhuji rentálový košík, tak aby jsme byli připraveni i na nečekané scénáře nebo mohli popustit uzdu kreativitě.
Historická Olomouc
Projekt pro podporu cestovního ruchu v Olomouci. Při natáčení jsem setoval M60/90 na 17m plošině, prosvětlující vitráže katedrály svatého Václava. Nakonec nám v tom pomohlo trochu i přírodní světlo. M60 si vyžadovala náročnější přípravu v podobě kontroly elektroinstalace a napočítání metráže kabelů pro distribuci maximálního výkonu, který byl na místě k dispozici.
Fire
V areálu bývalých Hradeckých železáren jsme v prachu s oleji setovali scénu obsahující 22 světelných zdrojů. Hlavní záběr byl 360 stupňový kruh z gimbalu, na kterém nešlo nic schovat, takže hlavní světla jsem rigoval a spouštěl ze servisních plošin, které byly 15m vysoko a dohromady jsem po nich nachodil asi 8000 kroků. Motivem videa byla červená barva. Cílem bylo zvýraznit místní architekturu, ale pozornost diváka soustředit na zpěváka.
Video zatím nebylo dokončeno
JMP stavební stroje
Produktová videa na stroje od výrobce Mecalac. Videí bylo opravdu hodně a bylo důležité udržet konzistenci napříč produktovou řadou, jejíž videa se točili s různým časovým odstupem. Stroje se lišily jak velikostí tak hlavně tvary a mechanickým příslušenstvím. Často bylo potřeba dosvěcovat konkrétní části stroje pomocí spotlightů a tak divákům napovědět, na co se mají soustředit. V exteriéru jsem měl možnost využít jedno z prvních LS 1200D v kombinaci s F10 v ČR.
Porsche 991 GT3
Auta máme rádi. Při jednom z dronových natáčení klient přijal i nabídku na gaffera a nechal si tak natočit záběry z okruhu pomocí dronu, fpv a car2car. A potom nasvítit záběry v depu.
Hovado
Hudební klip realizovaný v jeden den, na spoustě lokací všude bez elektřiny. Klip jsem kompletně pokryl bez rentálu jen z vlastního vybavení, do akce šli LED COB světla, elektrocentrála, dýmovnice apod. COB led světla se nesmírně osvědčili, protože mají minimální spotřebu slušný výkon, je možné je modifikovat dle libosti a příslušenství na bowens mount. Jsou malá lehká takže práce s nimi je efektivní=rychlá. Na klipu jsme dále realizovali letecké záběry, car2car a riging.